Tips voor een restaurant eigenaar

Home / Blog / Restaurant / Tips voor een restaurant eigenaar

Een restaurant runnen is een zware zaak. Het bedenken van het concept, het ontwerpen van het menu, het inhuren van het juiste personeel en het dagelijks uitvoeren ervan zijn allemaal moeilijk en tijdrovend. Je moet de juiste instelling ontwikkelen, het restaurant promoten, de concurrentie in de gaten houden en communiceren met je klanten. 

Gebruik sociale media om uw restaurant te promoten

Steeds vaker zijn sociale media (zoals Facebook en Twitter) de manier waarop mensen met elkaar in contact komen, beroemdheden, merken, producten en ja, zelfs fysieke restaurants. Houd er rekening mee dat gebruikers van sociale media vier belangrijke dingen van restaurants willen om de online aanwezigheid van uw restaurant te verbeteren:

  • Promoties of kortingen. Geef uw klanten af ​​en toe een kortingsbon van 10 procent exclusief via Facebook (of Twitter, foursquare of welke services u ook kiest).
  • Exclusieve inhoud die nergens anders beschikbaar is. Plaats foto’s van uw terras openingsfeest of laat een video zien van uw sommelier met uw nieuwe wijnkaart.

Tips om concurrerend te blijven in de horeca

Laat u niet misleiden door de allure van gastronomische gerechten en de dromen van aanbiddende klanten dat u denkt dat het runnen van een restaurant eenvoudig is. Het is niet. Een restaurant is een bedrijf zoals elk ander, wat betekent dat het goed moet worden beheerd om te overleven. Deze tips kunnen helpen:

  • Speel je sterke punten uit en zorg ervoor dat ze belangrijk zijn voor je gasten.
  • Analyseer uw concurrentie, bepaal hun tekortkomingen en maak er gebruik van.
  • Identificeer uw eigen tekortkomingen en verhelp ze snel.
  • Creëer voortdurend nieuwe, eigen punten van verschil tussen uw restaurant en uw concurrentie.
  • Ken uw publiek, besef hoe uw verschilpunten voor hen van belang zijn en bepaal vervolgens hoe u ze kunt bereiken.

Restaurant Menu Lingo dat verkoopt

Het menu is het middelpunt van het universum van uw restaurant. Het menu geeft het algehele concept van het restaurant aan uw klanten weer en moet de passie en zorg uitdrukken die in het eten zit dat u serveert. Het volgende advies kan u helpen bij het ontwerpen van een geweldig menu:

Veel aantrekkelijke namen van menu-items beginnen met de bereidingswijze. Woorden als gestoofd, aangebraden, gebakken, in de oven geroosterd, op hout gestookt en gepocheerd, geven een gerecht een prestige dat de perceptie van een diner van de waarde ervan verhoogt.

Neem redenen op waarom een ​​gerecht speciaal, anders of uniek is in de naam. Is uw rundvlees droog gerijpt? Zijn uw eieren vers van de boerderij? Wordt uw brood elke ochtend in huis gebakken? Is uw product lokaal geteeld of biologisch?

Wees specifieker. Natuurlijk serveer je pasta, maar wat voor soort pasta? Vertel de gasten of het fettuccine, linguine, capellini of radiatore is. En die saus die je vanavond serveert is waarschijnlijk geweldig, maar wees beschrijvende – ragout, coulis, demi-glace of reductie bijvoorbeeld. Op details ingaan heeft het dubbele voordeel dat het meer informatie biedt en de perceptie van het gerecht van het diner verbetert.

 

Bekijk ook

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.